Vaisala esittelee uuden lämpötilalähettimen datakeskuksien jäähdytysjärjestelmiin

Immersion temperature transmitter TMI110

Vastatakseen dataliikenteen kasvavaan kysyntään maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys Vaisala laajentaa datakeskuksille suunnattua mittalaitevalikoimaansa lanseeraamalla uuden Vaisala TMI110 -lämpötilalähettimen.

Vaisalan mittalaitteet valvovat digitaalista ympäristöä ylläpitävien data- eli palvelinkeskusten olosuhteita ja energiatehokkuutta. Datakeskuksissa on tyypillisesti tuhansia tietokoneita ja niihin liittyviä laitteita ja järjestelmiä, jotka täytyy pitää viileinä ja suojata sekä ulko- että sisäympäristön vaikutuksilta. Tämän vuoksi datakeskukset kuluttavat merkittäviä määriä energiaa.

”Uusi Vaisala TMI110 täydentää Vaisalan datakeskuksille suunnattua tuotevalikoimaa. Se on erinomainen lisä mittalaitevalikoimaamme, sillä nyt datakeskusasiakkaamme voivat hankkia kaikki tärkeimmät anturinsa samalta toimittajalta – sisäilman lämpötilan, kosteuden ja paine-eron anturit huoneita ja kanavia varten, ulkoilman mittaukseen soveltuvat anturit, ja nyt myös upotettavat lämpötila-anturit jäähdytysjärjestelmiä varten”, Vaisalan tuotepäällikkö Anu Kätkä sanoo.

”Jäähdytys on ensisijaisen tärkeää, jotta lämpötila ja kosteus voidaan pitää optimaalisella tasolla luotettavia palvelintoimintoja varten. TMI110-lähettimen tarkkuus on ±0,1 °C, mikä on todella hyvä uutinen niin datakeskusoperaattoreille kuin ympäristöllekin. Pienelläkin jäähdytyslämpötilan vaihtelulla voi olla suuri vaikutus paljon energiaa käyttävien palvelinkeskusten kokonaiskustannuksiin ja ympäristövaikutuksiin”, Anu Kätkä toteaa.

Uuden upotettavan Vaisala TMI110 -lämpötilalähettimen mukana toimitetaan kalibrointitodistus, ja lähettimellä on erinomainen vasteaika. Tuote tulee saataville vuoden 2022 ensimmäisen vuosineljänneksen aikana.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Miia Lahti, viestintäpäällikkö, Teollisten mittausten liiketoiminta-alue, Vaisala
+358 50 555 4420, [email protected]

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. Yli 85 vuoden kokemukseensa tukeutuen Vaisala auttaa tekemään havaintoja paremman maailman rakentamiseksi myös avaruuden olosuhteet kestävällä teknologialla, jota on käytössä jopa Marsissa ja vieläkin kauempana. Olemme luotettava kumppani asiakkaille ympäri maailman. Tarjoamme kattavan valikoiman edistyksellisiä havainto- ja mittaustuotteita sekä -palveluita. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on yli 1 900 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki -arvopaperipörssissä.
www.vaisala.fi
twitter.com/VaisalaGroup,