Vaisala palkitsee viisi toimittajaa Vaisala Supplier Awards -palkinnolla

12.6.2019

Vaisala palkitsee viisi toimittajaa Vaisala Supplier Awards -palkinnolla

Vaisala, maailman johtava sään, ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys, järjesti kaksipäiväisen Supplier Day 2019 -tapahtuman avaintoimittajilleen teemalla Yhdessä muuttuvassa maailmassa (Winning Together in a Changing World). Tapahtuma huipentui palkintojenjakoon, jossa Vaisala palkitsi viisi toimittajaansa Supplier Awards 2019 -palkinnoilla kuudessa kategoriassa. Voittajat ovat DHL Express Finland, Enics, PakkausÖhman, Plastoco ja Scanfil. Palkituista Plastoco nappasi palkinnot kahdessa kategoriassa.

Toimittajat ovat olennainen ja tärkeä osa Vaisalan liiketoimintaa: parhaiden mahdollisten tulosten saavuttaminen on mahdollista vain saumattoman ja toimivan yhteistyön sekä integroidun tuotekehityksen avulla. Toimittajien osallistamiseksi ja kiittämiseksi Vaisala järjesti Supplier Day -tapahtuman 11.–12.6.2019. Tapahtuma on toinen laatuaan, sillä edellisen kerran tapahtuma järjestettiin vuonna 2017. Tämän vuoden tapahtuman pääteema on Yhdessä muuttuvassa maailmassa ja alateemat Luotettavuus, Ideasta tuotteeksi (Time to Market) ja LEAN.

”Vuonna 2019 järjestimme Vaisala Supplier Day -tapahtuman toista kertaa asettaaksemme strategisen suunnan yhteistyölle ja ohjataksemme toimittajiemme tärkeää työtä. Vaisalan missio on tuottaa havaintoja parempaan huomiseen (Observations for a Better World), emmekä onnistuisi siinä ilman toimittajiemme sitoutumista. Tämän päivän nopeatempoisessa maailmassa yhteistyön merkitys vain kasvaa”, kuvaa Kjell Forsén, Vaisalan toimitusjohtaja.

11.6. Vaisala järjesti toimittajamessut (Supplier Fair) Vantaan-pääkonttorillaan, missä toimittajat pääsivät esittelemään tuotteitaan ja palveluitaan sekä pitämään esityksiä. Tapahtuman nimikkopäivä Supplier Day järjestettiin 12.6., jolloin toimittajat pääsivät puolestaan kuulemaan monia inspiroivia puhujia Vaisalasta. Lavalle astui myös vieraileva keynote-puhuja: Thomas Johnsen, ostojen ja hankintojen professori Audencian kauppatieteellisestä Ranskasta. Koko tapahtuma huipentui 2019 Vaisala Supplier Awards -palkinnonjakoseremoniaan.

Toimittajapalkinto tunnustuksena hyvin suoriutuville toimittajille

Vaisala Supplier Awards -palkinnot myönnettiin nyt toista kertaa parhaiten suoriutuville toimittajille, jotka auttavat Vaisalaa suoriutumaan erinomaisesti laajan valikoiman ja pienten volyymien toimitusketjussa sekä vastaavat Vaisalan arvoja ja edellytyksiä. Viisi toimittajaa palkittiin kuudessa kategoriassa: varhaisen vaiheen tuotekehitysyhteistyö, laatu, palvelut, toimitus, vastuullisuus ja yhteistyö. Voittajat palkittiin heidän erinomaisesta suoriutumisestaan omissa kategorioissaan vuoden 2018 ja vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen aikana. Voittajien valintaprosessissa kommentteja kerättiin tuotekehitykseltä sekä ostoista ja toimittajien laadusta vastaavilta tiimeiltä. Näiden tietojen perusteella lopulliset voittajat valittiin Vaisalan hankinnan johtoryhmässä.

”Tavoitteidemme saavuttaminen muuttuvassa maailmassa edellyttää nopeutta, ketterää tiimityötä sekä luotettavia kumppanuuksia. Hyvät toimittajasuhteet ovat ensiarvoisen tärkeitä Vaisalalle, minkä vuoksi halusimme edistää yhteistyötä tapahtumassa ja antaa tunnustusta niille toimittajille, jotka vastaavat vaatimuksiamme”, kertoo Tuukka Farin, Vaisalan strategisten materiaalihankintojen päällikkö.

2019 Vaisala Supplier Awards -voittajat:

Yhteistyö: Plastoco
Plastoco valmistaa ruiskupuristemuoviosia, joita käytetään useissa Vaisalan tuotteissa. Parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi yhteistyö on äärimmäisen tärkeää jo tuotekehitysprosessin aikaisessa vaiheessa, sillä siten voidaan varmistaa muotin ja tuotteen olevan sopivia. Plastocon asiakaspalvelu on erinomaista, ja he suoriutuvat yhteistyön saralla johdonmukaisesti, mitä edistää loistava viestintä ja joustavuus. Lisäksi Plastoco on sitoutunut jatkuvaan parantamiseen.

Toimitus: Scanfil
Scanfil on elektroniikan sopimusvalmistaja ja järjestelmätoimittaja, joka toimittaa Vaisalalle muun muassa komponenttilevyjä ja mekaniikkaosia, kuten ohutlevyjä, sekä kokoonpanoja. Heidän toimituspalvelunsa on suoriutunut erinomaisesti ja myös parantanut huomattavasti, erityisesti Pärnussa Virossa. He vastaavat nopeasti tiedusteluihin ja toimittavat materiaalit sovitusti.

”On suuri kunnia saada Vaisalan toimituspalkinto 2019. Vaisala on hyvä kumppani, jolla on vastuullinen missio. Odotamme innolla myös tulevaa yhteistyötä ja pyrimme suoriutumaan toimitusten saralla myös tulevina vuosina”, sanoo Timo Sonninen, Scanfilin myyntijohtaja.

Varhaisen vaiheen tuotekehitysyhteistyö: Plastoco
Yhteistyöpalkinnon lisäksi Plastoco voitti myös varhaisen vaiheen tuotekehitysyhteistyö -kategoriassa. Plastoco on tukenut Vaisalaa uusien tuotteiden tuotekehityksessä. He ovat osoittaneet vilpitöntä halua ymmärtää Vaisalan tuotevaatimuksia ja ovat tehneet vaihtoehtoisia ehdotuksia, jotka parantavat tuotteen designia ja suorituskykyä.

”Olemme erittäin ylpeitä voittaessamme Vaisalan toimittajapalkinnon tänäkin vuonna. Aikainen osallistuminen Vaisalan tuotekehitykseen on avainasemassa loistavassa yhteistyössämme. Jatkamme mieluusti tällä parannuksen ja yhteistyön tiellä Vaisalan kanssa”, kertoo Mats Baarman, Plastocon toimitusjohtaja.

Palvelut: DHL Express Finland
DHL Express on johtava maailmanlaajuinen logistiikkayritys, joka kuljettaa toimittajien materiaaleja Vaisalaan sekä Vaisalan tuotteita asiakkaille ympäri maailman – 8 800 vastaanottajalle 150 maassa. Ajantasainen toimitus on erittäin tärkeä tekijä Vaisalan liiketoiminnassa, ja DHL Express Finland suoriutuu monimutkaisessa ja hajaantuneessa toimintaympäristössä johdonmukaisesti vuodesta toiseen. He loistavat myös asiakaspalvelun saralla ja panostavat yhteistyön kehittämiseen.

Vastuullisuus: Enics
Enics valmistaa elektroniikkaa ja toimittaa Vaisalalle komponenttilevyjä, joita käytetään Vaisalan mittalaitteissa, minkä lisäksi he toimittavat Vaisalalle kokoonpanoja. Enics on osoittanut sitoutuneensa vastuullisuuteen yritystasolla arvojensa ja toimiensa kautta, minkä lisäksi se suoriutuu vastuullisuuden saralla johdonmukaisesti hyvin. Näin ollen Enics vastaa Vaisalan toimittajavaatimuksiin talouden, yhteiskunnan ja ympäristön saralla.

Laatu: PakkausÖhman
PakkausÖhman tuottaa Vaisalalle pakkaustarvikkeita, jotka on tehty kulloinkin tarvittavista materiaaleista sekä tarvittavaan kokoon ja joihin on lisätty olennaiset tiedot sekä Vaisalan brändin mukainen ilme. PakkausÖhman viestii laatuasioista avoimesti ja ajoissa, ja heidän suoriutumisensa on erittäin hyvällä tasolla, jota nostavat panostukset jatkuvaan parantamiseen sekä uusi LEAN-hanke suoriutumisen parantamiseksi.

Lisätietoja lehdistölle:
Vaisala Media Desk

Vaisala on maailman johtava sään, ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuihin erikoistunut yritys. Yli 80-vuotiseen kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittaratkaisuja ja palveluja paremman päätöksenteon, turvallisuuden ja tehokkuuden tueksi. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1850 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiön A-sarjan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki arvopaperipörssissä. vaisala.fi twitter.com/VaisalaSuomi