Vaisala vie maailmanluokan kosteusmittaukset pilveen

Vaisala Jade Smart Cloud. Checking data on the mobile device.

21. huhtikuuta 2020

Vaisala vie maailmanluokan kosteusmittaukset pilveen

Vaisala kertoi tänään uudesta pilvipohjaisesta kosteusmittausten etävalvontajärjestelmästä, joka tuo säästöjä kosteuden seurannan aiheuttamiin kustannuksiin. Mobiililaitteiden avulla seurattavat mittaustiedot tuovat tehokkuutta monenlaisiin sovelluksiin, kuten esimerkiksi rakennekosteuden mittaamiseen, jossa reaaliaikainen kosteuden ja lämpötilan valvonta tuo välittömiä hyötyjä.

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. Se julkaisi tänään uuden, pilvipohjaisen Vaisala Jade Smart Cloud -järjestelmän ammattilaisille, joiden on tärkeä seurata laadukkaita ja ajantasaisia mittaustietoja missä ja milloin tahansa. Mittausdataa voi nyt lanseeratun järjestelmän avulla tarkastella vaikkapa tien päällä mobiililaitteella, matkapuhelimella, tabletilla tai tietokoneella. Jade Smart Cloud soveltuukin ihanteellisesti rakennekosteuden tai ympäristön kosteuden etävalvontaan, sillä se pitää käyttäjänsä jatkuvasti ajan tasalla kriittisestä mittausdatasta.

Tyypillisiä Vaisala Jade Smart Cloud -järjestelmän sovelluksia ovat esimerkiksi betonin kosteusmittaukset rakennustyömailla ja ympäristön kosteuden valvonta datakeskuksissa, museoissa ja muissa julkisissa rakennuksissa sekä eläinsuojissa.

”Pilvipohjainen mittaustulosten valvonta tekee varsinaisista toiminnoista tehokkaampia, koska aikaa ei enää kulu laitteiston asennukseen eikä yhteensovittamiseen. Se tuo jokapäiväiseen tekemiseen sujuvuutta ja kustannussäästöjä vähentämällä turhia käyntejä eri mittauspaikoilla”, selittää Vaisalan tuotepäällikkö Lars Stormbom.

Järjestelmä tarjoaa säännölliset ohjelmistopäivitykset ilman latauksia. Lisäksi se parantaa tiedonjakamista ja yhteistoimintaa muiden työntekijöiden ja asiakkaiden kanssa helpoksi tehdyn reaaliaikaisten tai tallennettujen tietojen jakamisen avulla. Lisäksi pilvipohjainen järjestelmä parantaa mittaustietojen turvallisuutta ja hallintaa.

”Kaikki mittaustiedot tallennetaan turvallisesti pilveen, josta niitä voi tarkastella verkkoselaimella mobiililaitteissa. Pilvessä olevia tietoja voi käyttää reaaliaikaisesti tietokoneella tai älypuhelimella ja ladata sieltä analysointia varten. Kaikki tiedot tallennetaan pilveen suojatussa muodossa, yhdessä mittauksen aikaleiman kanssa”, Stormbom jatkaa.

Järjestelmä koostuu langattomista CWL100-dataloggereista ja niihin kytketyistä mittapäistä, CA10-tukiasemasta sekä Jade Smart Cloud -ohjelmistolisenssistä. Betonin kosteutta mitattaessa mittapäät voidaan sijoittaa suoraan porareikiin tai dataloggerin kanssa seinälle.

”Vaisalan mittalaitteilla on tehty jo ennen tätä vuosittain yli 100 000 porareikämittausta. Jade Smart Cloud -järjestelmässä toimitamme nuo samat luotettavat mittaukset asiakkaillemme uudella ja kätevällä tavalla”, Stormbom päättää.

Vaisala Jade Smart Cloud käyttää Vaisalan omaa LoRa-pohjaista radioprotokollaa. Tiedot salataan jokaisessa tiedonsiirtovaiheessa, ja ne tallennetaan suojatusti pilveen.

Vaisala Jade Smart Cloud tulee saataville Euroopan talousalueella kesäkuussa 2020 suomen- ja englanninkielisenä.

Lisätietoja lehdistölle:

Miia Lahti, viestintäpäällikkö, Teollisten mittausten liiketoiminta-alue, Vaisala
+358 50 555 4420, [email protected]

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. 80 vuoden kokemukseensa tukeutuen Vaisala parantaa maailmaa havaintojen avulla. Olemme luotettava kumppani asiakkaille ympäri maailman. Tarjoamme kattavan valikoiman edistyksellisiä havainto- ja mittaustuotteita ja -palveluita. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1 800 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsinki -arvopaperipörssissä.
www.vaisala.comwww.twitter.com/VaisalaGroup