Syksyinen Suomi

Vaisala
30.10.2023

Vaisala suunnittelee toimintojensa uudelleenorganisointia Sää- ja ympäristöliiketoiminta-alueella. Suunnitellut muutokset tukevat Sää- ja ympäristöliiketoiminnan strategian toteuttamista. Tavoitteena on jatkaa kannattavuuden parantamista niissä liiketoiminnoissa, jotka toimivat vakiintuneilla markkinoilla, kuten meteorologiassa, lentoliikenteessä ja teiden talvikunnossapidossa. Toisaalta tavoitteena on kasvattaa investointeja kasvualueille, kuten uusiutuvaan energiaan ja jatkuvaan tilausmyyntiin.

Tämän seurauksena Vaisala aloittaa muutosneuvottelut Suomessa osassa Sää- ja ympäristöliiketoiminta-aluetta. Alustavan arvion mukaan muutosneuvottelut voivat johtaa enintään 40 työtehtävän päättymiseen. Neuvottelujen piirissä on 291 henkilöä Suomesta. Yhteensä Vaisala työllistää runsaat 2 200 henkilöä, joista runsaat 1 400 Suomessa.

“Näiden neuvottelujen aloittaminen on ollut vaikea päätös, mutta välttämätöntä, jotta voimme jatkaa strategiamme toteuttamista Sää- ja ympäristöliiketoiminnassa. Teemme kaiken voitavamme, jotta löytäisimme sopivia vaihtoehtoja työllistää niitä työntekijöitämme, joita nämä muutokset tulevat koskemaan. Tuemme erittäin osaavaa henkilöstöämme koko prosessin ajan”, sanoo Vaisalan Sää- ja ympäristöliiketoiminta-alueen johtaja Jarkko Sairanen.

Neuvottelujen odotetaan kestävän joulukuun puoliväliin saakka. Neuvottelut eivät koske muita maita tai yksiköitä.

Lisätietoja medialle:
Niina Ala-Luopa, Head of Communications
[email protected]

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, Head of Investor Relations
+358 9 8949 2020
[email protected]

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. Yli 85 vuoden kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittausratkaisuja ja -palveluja paremman päätöksenteon, turvallisuuden ja tehokkuuden tueksi. Vaisalan mittausteknologiaa hyödynnetään myös avaruustutkimuksessa esimerkiksi Marsissa. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on yli 2 200 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingin pörssissä.

vaisala.fi
twitter.com/VaisalaSuomi