Vaisala nimittää Girish Agarwalin Chief Digital & Information Officer -tehtävään

Girish Agarwal

26.2.2024

Vaisala on nimittänyt Girish Agarwalin konsernin Chief Digital & Information Officer -tehtävään (CDIO) ja johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa tehtävässään kesäkuussa 2024 ja raportoi toimitusjohtaja Kai Öistämölle.

Girish Agarwal johtaa Vaisalan Operational Excellence -organisaatiota mukaan lukien yhtiön globaalit IT-toiminnot. Hän vastaa myös digitalisaation ja tekoälyn edistämisestä sekä prosessien kehittämisestä. Agarwalin edeltäjä, kehitysjohtaja Olli Nastamo, jää eläkkeelle elokuussa 2024.

Girish Agarwal siirtyy Vaisalaan Piabilta, jossa hän toimii tällä hetkellä Chief Digital & Information Officer -tehtävässä. Ennen Piabia hän työskenteli Husqvarna-konsernissa Director of the AI Lab, Director of Digital & Business Architecture sekä Enterprise Architect -tehtävissä. Hänellä on tohtorin tutkinto tekoälyn ja liiketoimintamallien innovaatioiden alalta.

”Girish tuo Vaisalaan ainutlaatuisen yhdistelmän asiantuntemusta sekä tekoälyn, IT:n että digitalisaation parista. Hänellä on vahvaa kokemusta digitaalisen transformaation johtamisesta ja modernien kehitystiimien rakentamisesta sekä arvokasta osaamista liiketoiminnan tarpeiden ja teknologiakehityksen yhdistämisestä. Toivotan hänet lämpimästi tervetulleeksi tiimiimme”, sanoo Vaisalan toimitusjohtaja Kai Öistämö.

”Haluan myös kiittää Ollia erinomaisesta työstä Operational Excellence -toimintojen johtamisessa, liiketoimintaprosessiemme ja IT-ratkaisujemme kehittämisessä sekä skaalautuvuuden ja tehokkuuden edistämisessä. On ollut ilo työskennellä hänen kanssaan”, Öistämö lisää.

”Vaisala on globaali teknologiajohtaja, jonka innovatiivisilla mittalaitteilla ja datalla on keskeinen rooli ilmastotoimien mahdollistamisessa. Odotan innolla, että pääsen liittymään mukaan Vaisalan osaavaan tiimiin ja pääsemme yhdessä edistämään Vaisalan digitaalista agendaa palvelujemme ja tarjontamme vahvistamiseksi”, Girish Agarwal sanoo.

Lisätietoja medialle ja haastattelupyynnöt:
Niina Ala-Luopa, Head of Communications

Vaisala on maailman johtava sää-, ympäristö- ja teollisuusmittausten ratkaisuja tarjoava yritys. Yli 85 vuoden kokemukseemme pohjaten tarjoamme asiakkaillemme luotettavia mittausratkaisuja ja -palveluja paremman päätöksenteon, turvallisuuden ja tehokkuuden tueksi. Vaisalan mittausteknologiaa hyödynnetään myös avaruustutkimuksessa esimerkiksi Marsissa. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on yli 2 000 ammattilaista eri puolilla maailmaa. Yhtiö on listattu Nasdaq Helsingin pörssissä.